Šéfredaktor a spoluzakladatel portálu NINIT.cz. Zájmově se řadí k fanouškům nových technologií a widgetů. Kariéru v oblasti žurnalistiky nastartoval jako sloupkař sekce novinky a poradna.

Ač se to nemusí zdát špatné, tak pro vlastníky Pebblu a lidi čekající na objednávky nových Pebble Time 2, je to jistě rána. Na druhou stranu pro FitBit je to jistě nad míru výhodný obchod.

Ačkoliv FitBit skupuje pouze část, tedy hlavně software, know how a s nimi spojené inženýry, tak Pebble již dále nebude fungovat. Pro majitele hodinek Pebble to tedy v blízké budoucnosti znamená konec podpory ze strany Pebblu a taktéž konec záručního servisu. Od nezávislých vývojářů se však ještě podpory dočkat mohou.

Pokud jste se zúčastnili kampaně na Kickstarteru a objednali si Pebble Time 2 či Pebble Core, budou Vám do konce roku vráceny peníze. Tedy alespoň v tom případě, pokud jste již hodinky neobdrželi a my doufáme, že ne. Zde bude podpora totiž opravdu mizivá.

FitBit vs. Pebble

FitBit neměl zájem o interface a hardware značky Pebble, bez softwaru a týmu okolo něj však Pebble dále nemůže fungovat. Přes 40% zaměstnanců Pebblu dostalo automaticky nabídku práce pro FitBit. Co budou dělat zbylí zaměstnanci, se zatím neví, ale dá se počítat s jistou snahou udržet alespoň nějakou podporu pro původní produkty Pebble, nebo se můžeme dočkat dalšího podobného startupu. Nechme se překvapit

Pebble na svém blogu poděkoval všem zúčastněným za jejich dosovadní objednávky, které přesáhly úctyhodné dva miliony kusů “smart wearable“.

A co to znamená pro FitBit? Díky koupenému know-how, softwaru a týmu specialistů urychlí svůj růst a podíl na trhu fitnes trackerů. Určitě se taky dočkáme nějakých dalších smart watch. V nabídce FitBitu se totiž momentálně nachází pouze FitBit Blaze potažmo FitBit Surge. Díky koupenému softwaru bychom se pak mohli dočkat nového OS, možná použití e-ink displeje, ale hlavně více aplikací třetích stran a to hlavně díky lepší podpoře.

Zde je zdárný příklad toho, jak může crowdfundingová kampaň pomoct menším společnostem sdílet jejich technologie a posouvat se tak blíže větším a známým firmám.

 

Zdroje: 1, 2, 3